sâmbătă, 30 septembrie 2017

Tehnici de bază pentru a construi o echipă eficientă


Deși munca dumneavoastră implică un grad ridicat de independență, inevitabil sunteți nevoit să lucrați împreună cu ceilalți. A găsi modalități de a construi echipe de lucru care să îndeplinească sarcinile stabilite poate reprezenta, adesea, o provocare, mai ales atunci când sunt oameni cu diferite seturi de abilități tehnice și personale. Există câteva tehnici de bază pe care le putem folosi pentru a construi o echipă care să fie precum o unitate coerentă atunci când vine vorba de talentul și de contribuția fiecărui membru.

1. Identificarea capacității de muncă 
Einstein spunea că fiecare om este un geniu, dar dacă judeci un pește în funcție de capacitatea sa de se cățăra în copac, acesta rămâne un „prost”. Atunci când vine vorba despre a construi o echipă, este foarte important să fie identificate diferitele talente, abilități și capacități, pe care membrii de echipă le aduc. A identifica ceea ce face bine fiecare membru de echipă poate contribui la o maximă eficientizare a activității prin intermediul folosirii tuturor resurselor umane. A oferi o sarcină de serviciu care nu are nicio legătură cu abilitățile unei persoane este o rețetă de eșec sigură. Pe de altă parte, a vă baza pe diferitele talente și abilități din partea echipei vă ajuta să atingeți cele mai bune rezultate.
Faceți-vă timp pentru a întreba fiecare membru ce aduce special echipei. Ce abilități și capacități deține care pot contribui la un proiect de succes? Ce simte fiecare membru că i se potrivește cel mai mult? Cum poate echipa utiliza toate aceste talente și resurse pentru a obține cele mai bune rezultate?

2. Intrați în rol
Când vi se oferă un rol în cadrul unei echipe, este foarte important să vă asumați acest rol, indiferent dacă este un rol nou sau unul provocator. Asigurați-vă că știți care sunt așteptările de la dumneavoastră și cele pe care le aveți de la ceilalți. Încercați să comunicați deschis și onest cu ceilalți membrii ai echipei astfel încât să vă aliniați din punct de vedere al așteptărilor, al limitelor și al regulilor. Munca în echipă poate fi o provocare chiar și în cele mai fericite contexte, dar cu atât mai mult cu cât rolurile sunt neclare. Cheia succesului unei echipe constă în a stabili clar ce rol ocupă fiecare persoană.

3. Învățați întregul proces 
Dincolo de asumarea rolului, este important să nu vă izolați în piesa dumneavoastră de muncă. A învăța întregul proces nu doar confirmă faptul că înțelegeți care este rolul și responsabilitatea dumneavoastră, vă și ajută să cunoașteți atât ceea ce așteptați de la ceilalți, cât și ceea ce așteaptă ei de la dumneavoastră. În felul acesta, vă poziționați activitatea într-un context mai larg, ceea ce implică și interconectarea dumneavoastră cu ceilalți membri ai echipei în rezolvarea diferitelor probleme ce pot apărea. În cel mai rău caz (părăsirea echipei de către un membru sau o criză de personal), a avea o echipă ai cărei membrii cunosc întreg procesul poate constitui o soluție salvatoare.
Cea mai bună cale de a învăța întregul proces este de a vorbi cu ceilalți membrii care realizează sarcini diferite prin a-i asculta activ si a le adresa întrebări. Acest lucru ar demonstra grija și interesul dumneavoastră pentru succesul activității, în general. De asemenea, relațiile interpersonale stabilite la nivelul echipei  vor fi mai puternice și productive.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te invit să îți exprimi opinia referitoare la articolul citit prin postarea unui comentariu aici.