vineri, 4 noiembrie 2016

PSIHOLOGIA RESURSELOR UMANE: Îți dorești să fii mai eficient la locul de munca? Studiile indică solutia - evitarea multitasking-ului


O treime din timpul tău de adult îl petreci la locul de muncă. Te-ai gândit vreodată că job-ul ales te definește într-o manieră cât se poate de personală?
Uneori, oameni se identifica atât de mult cu locul de muncă, încât momentul retragerii din activitate devine unul dintre cele mai dificile momente din viață. 
Psihologii găsesc ca necesară abordarea problemelor ce pot surveni la locul de muncă, precum compatibilitatea dintre om și job, reducerea stresului profesional, echilibrul intre viata profesionala si viata familiala, motivația personalului și satisfacția în muncă.

Supraresponsabilizarea și costurile sale
Există cercetări care arată faptul că a face mai mult de un lucru în același timp, cu precădere sarcini de lucru  complexe, devine un factor de risc, scazând eficiența și productivitatea în muncă.
Psihologii au constatat că mintea sau creierul uman nu a fost proiectat pentru a face mai multe lucruri complexe în același timp (multitasking).
Exemple covârșitoare ne sunt oferite în domeniul de control aerian sau în domeniul coregrafiei, unde supraîncărcarea mentală a generat adevărate catastrofe.

Experimentele au demonstrat....
De asemenea, există mai multe forme de multitasking, fie desfășurarea a două sarcini simultan și trecerea de la una la cealaltă, fie desfășurarea a două sau mai multe sarcini printr-o jonglarea rapidă între acestea.
Pentru a fi evaluate efectele, au fost realizate o serie de experimente. Prin compararea timpului necesar pentru a duce la bun sfârșit lucrările, psihologii au putut măsura factorul timp. De asemenea, aceștia au evaluat cum anumite aspecte diferite, precum complexitatea sau familiaritatea, afectează în mod suplimentar costul din punct de vedere al timpului. 

Concluzia!
Potrivit cercetărilor efectuate de-a lungul timpului, deși, realizarea mai multor sarcini simultan pare o strategie eficientă,  în realitate, implică timp suplimentar consumat și creșterea riscului de a face greșeli. Acest lucru presupune o scădere a productivității,  fără nici o urmă de îndoială.
Aceste informații sunt de folos celor care sunt interesați în a fi eficienți la locul de muncă. Evitarea multitasking-ului, în special când este vorba de sarcini cu un nivel de complexitate sporit, reprezintă o bună strategie de îmbunătățire a productivității. 

Sursa: www.apa.org

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te invit să îți exprimi opinia referitoare la articolul citit prin postarea unui comentariu aici.